Zdjęcia stanowią niezbity dowód wspomnień, na widok których wracają dawne czasy. Choć półki sklepowe uginają się od aparatów fotograficznych, to nie stanowią one recepty na profesjonalne zdjęcie. Kluczowe ku temu są umiejętności, które mogą się przełożyć na spodziewane efekty. Chcącym rozpocząć swoją przygodę z fotografią poleca się rozpocząć od sesji martwej przyrody. Idealnym scenariuszem dla realizacji pierwszych sesji są zdjęcia zrobione we własnym ogrodzie. Zalecamy przy tym unikanie uchwycenia nieumyślnych „niespodzianek” w tle jak  np. szambo betonowe lub inny mało estetyczny element naszego podwórka.

Przed rozpoczęciem sesji musimy dobrze się rozejrzeć czy nie ma nieprzewidzianych rekwizytów. Szamba betonowe jak również niesprzątnięte grabie mogą nam bardzo popsuć zdjęcie.Uwaga lepiej unikać elementów takich jak: szamba betonowe, porzucone grabie czy też kompostownika

Można trafić wiele podstawowych kompozycji obrazu – zasada harmonii, czy zasada dokonania obrazu. Musimy pamiętać, by je łamać warto, aby był to nasz świadomy wybór a nie fantazja.

szamba betonowe

Zaletą dobrej fotografii jest odpowiednie światło, którego potencjał dobrym jest się nauczyć się wykorzystywać. Trzeba wiedzieć, iż doskonałość w fotografii stanowi odzwierciedlenie czerni, bieli i różnych barw znajdujących się między nimi.

 

Niewłaściwie dopasowana barwa może nieodpowiednio wpłynąć na postrzeganie obiektów znajdujących się na drugim planie obrazu. Dowodem może być zdjęcie osoby, które rozprasza czerwony balon będący w oddali. Jeśli chcemy  z wykorzystaniem zdjęć opowiedzieć historię, opłaca się postawić na scenerię czarno-białą. W przypadku kolorowej fotografii, warto skupić się na różnicy kolorów lub uzyskaniu efektu monochromatycznego.

 

Do wykonywania zdjęć dobrze użyć obiektywów stałoogiskowych, dzięki którym zdobędziemy wysoką jakość, odpowiednią jasność tudzież zmuszą nas do wykorzystania właściwych rozwiązań w okresie kadrowania.

 

Warto również wiedzieć, iż zoomy fenomenalnie sprawdzą się podczas wykonywania reportażu oraz fotografii cyfrowej. Przed ich użyciem niezbędny jest wybór ogniskowej, po czym możemy rozpocząć kadrowanie. W celu dokonania kadru możemy wykorzystać nogi –  nieustanne kręcenie zoomem  jest jednym z najlepszych sposobów na uzyskanie perfekcyjnego zdjęcia.

 

Możliwości wyboru aparatu fotograficznego jest ogrom. I choć za idealny egzemplarz musimy zapłacić wysoką kwotę, o odpowiedniej jakości zdjęcia nie przesądza wyłącznie profesjonalny sprzęt, a nasze oddanie oraz smykałka, dzięki którym możemy stworzyć ekstra portfolio.

 

Zapisz