Do zrobienia zdjęć użyj obiektywów stałoogiskowych, dzięki którym zdobędziemy dużą jakość, odpowiednią jasność tudzież zmuszą nas do stosowania właściwych rozwiązań w czasie kadrowania. Fotografie stanowią niezbity dowód naszych wspomnień, na widok których kręci się łezka w oku. Choć półki w sklepach pełne są sprzętów fotograficznych, to nie  są one rozwiązaniem na profesjonalne zdjęcie. Konieczne ku temu są umiejętności, które przełożą się na odpowiednie efekty. Początkującym swoją przygodę z fotografią polecamy zacząć od sesji martwej natury. Doskonałym scenariuszem dla wykonania pierwszych sesji są zdjęcia wykonane we własnym ogrodzie. Podpowiadamy przy tym unikanie uchwycenia nieplanowanych „niespodzianek” w tle w postaci takich  np. szamba betonowe lub całkiem inny nieestetyczny element naszego podwórka.

Na wstępie sesji opłaci się bacznie się rozejrzeć czy nie ma nieplanowanych elementów. Szamba betonowe a także porzucone grabie mogą nam stanowczo zepsuć zdjęcie.

Uwaga na zewnątrz unikamy elementów takich jak: szamba betonowe, porzucone grabie czy też kompostownika

Można trafić wiele klasycznych kompozycji obrazu – zasada równowagi, czy zasada wypełnienia obrazu. Zaś, by je łamać dobrze jest, aby był to nasz świadomy wybór aniżeli fantazja.

Plusem dobrej fotografii jest dobrane światło, którego zalety powinniśmy nauczyć się stosować. Należy wiedzieć, iż ideał w fotografii stanowi odwzorowanie czerni, bieli i wszystkich barw , które znajdują się pomiędzy nimi.

szamba betonoweNieodpowiednio dopasowana barwa może niedobrze wpłynąć na postrzeganie elementów , które znajdują się na drugim planie obrazu. Przykładem może być fotografia osoby, które dekoncentruje czerwony balon znajdujący się w oddali. Gdy chcemy za pośrednictwem zdjęć opowiedzieć historię, należałoby postawić na scenerię czarno-białą. W przypadku kolorowej fotografii, dobrze jest skupić się na kontraście kolorów lub osiągnięciu efektu monochromatycznego.

Dobrze jest również wiedzieć, iż zoomy idealnie sprawdzą się podczas robienia reportażu czy też fotografii cyfrowej. Przed ich zastosowaniem nieodzowny jest wybór ogniskowej, po czym możemy rozpocząć kadrowanie. W celu wypełnienia kadru możemy wykorzystać nogi –  ciągłe kręcenie zoomem  jest jednym z odpowiednich sposobów na uzyskanie oryginalnego zdjęcia.

Możliwości wyboru aparatu fotograficznego jest bardzo dużo. I choć za dobry egzemplarz musimy zapłacić bardzo wysoką kwotę, o dobrej jakości zdjęcia nie świadczy wyłącznie profesjonalny sprzęt, a indywidualne zaangażowanie i smykałka, dzięki którym możemy stworzyć piękne portfolio.

Zapisz